wtorek, 22 czerwca 2010

Przestrojnik trawnik



Przestrojnik trawnik (Aphantopus hyperantus) to skromnie ubarwiony i pospolity motyl z rodziny rusałkowatych, podrodziny oczennicowatych. Osobniki dorosłe latają od początku czerwca do końca lipca,  gąsienice żerują na różnych gatunkach traw. Gatunek ten preferuje środowiska nieco zakrzewione: śródleśne łąki,  zręby, polany i przydroża, zwłaszcza w wilgotnych lasach liściastych. Spotykany jest także w środowiskach ruderalnych, na polach oraz ogrodach.

4 komentarze:

  1. Był jednym z pierwszych obiektów od których zaczynałem przygodę z przyroda i fotografią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może i skromnie ubarwiony, ale dla mnie jeden z najbardziej gustownych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie moja zieleń w ogrodzie jest czymś bardzo ważnym i muszę przyznać, że jak najbardziej na pewno warto jest o nią dbać. Jeśli natomiast chcemy wypoczywać na tarasie to wtedy meble od https://ogrodolandia.pl/meble-na-taras będą najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń